pühapäev, 16. august 2009

alar siku matkaseiklus

minu jaoks oli see esimene kokkupuude xdream-tüüpi võistlusega, kus alad vahelduvad ning enamus rajast on suundorienteerumine. ette rutates võiks öelda, et päris vahva! kui üks ala üle viskama hakkab, saabki mingit muud moodi jälle kulgeda.
eile oli minu jaoks totaalseks uudiseks kanuu. viimati istusin mainitud sõiduriistas ca 10 aastat tagasi soomaal zooloogia praksis :) selles meie võistkond andis kõige rohkem järele - järvedel möödus meist paar paati. vist oleks pidanud oma tõmmetesse rohkem jõudu panema... samas oli eva jaoks see vist esimene kord tüürida kolmest kanuud, nii et ta oli üldiselt väga tubli!
aga alustasime hoopis ratastega valikorienteerumisega, kus ka paar lisaülesannet. neljapäevane trenn andis kohe tunda, kui vähegi jõulisemalt pidi pedaalidele vajutama. kaart oli väga lihtne, enamuses asfalt ja kruus, vaid üks pikem sõit läbi metsa tillukesi radu pidi. aastaarvu lisaülesandele kulus suht palju aega, lõpuks pinnisin kohtunikelt välja suuna, kust seda otsida. selle raja viimane lisaülesanne oli kividega pudelite pildumine, kus minu panuseks sai kahest kolm :D lõpus näitas rattaspido 42 km ja minu pulsikell aega 2:54:18.
siis võtsimegi ette kanuud. algus oli rõuge suurjärves ning rada kulges põhja suunas. kahes kohas tirisime ja kandsime paate üle tee, ühes kohas läksime silla alt selili kanuus. tuul oli vastu, aga lainetus mitte eriti suur. kui kanuud hakkasime lõpetama, tulid meile vastu juba esimese otsa võistkonnad. kulus 49:49.
kanuult läksime jooksuetapile. jällegi ilus liigendatud kaart ja punktid kergetes kohtades. 5 või 6 esimest kp'd olid "tipud", minu absoluutsed lemmikud! :E
kusagil poole peal korjasime endaga kaasa ka tiimi nr 20, kes oli hulga varem kanuult tulnud, kuid metsas puhta valesti jooksnud. rääkisid, et vaid üks liige on elus varem kaarti näinud. sellel rajal oli lisaülesandeks ujumine, mille ma rõõmuga oma kaela võtsin. vesi soe ja mõnus. aeg 1:10:44.
taas kanuu, samu järvi mööda vastassuunas tagasi, punkte vähem. kanuu ära parkinud, jooksime stardipaika, mis asus ööbikuoru küasltuskeskuses. seal on suur torn. lugesime otsa ronides kõik astmed üle, nagu olime teinud kõigi puust treppide puhul, mis rajal ette tulid. viimaseks lisaülesandeks oli lahutada torni trepiastmetest hinni kanjoni trepiastmed. õige vastus 57! ja lõppu. aeg 42:04.
koos trahvidega arvestuses olime tagantpoolt kolmas võistkond 21 seas.
aeg 5:36:56; TE 4,4; keskmine 150; max 175; energia 3184 kcal.

edit: lisan siia ka rattakaardi lingi. minu eksemplarid jalgsi ja kanuu kaartidest jäid vist kellegi kätte...