Teisipäev, 30. märts 2010

kuidas valida endale meest

niu-niu, ongi suusahooaeg ilmselt läbi :( hoolimata kuudepikkusest talvest on mul ikka tunne, et ei saanudki õieti tuisku ja lund nautida. ja suusatada - tehniliselt korrektselt - sai niiiiiiiiiiiii vähe. nutt ja hala!

täna käisin massööri juures. juba esimeste minutite jooksul tuli meelde, miks ma tihedamini spordimassaazhis ei käi.
sest see on põrgulikult valus ja põgeneda pole kuhugi! ei aidanud isegi see, et massööriks kena noor poiss...
aga nädalavahetusel tehti väike seminar, kus muu mula seest noppisin paar tarkusetera. esiteks (selle väite üle peaks rohkem diskuteerima): vastupidavus ja jõud on vastandlikud ses mõttes, et kui teed vastupidavustrenni, siis jõud väheneb. ja vastupidi - teed jõutrenni, vastupidavus halveneb.
teiseks teraks oli soovitus, et naised peaksid omale mehe valima vastupidavussportlaste hulgast, sest nendel on palju kannatlikkust.
kuna olen hetkel vaba ja vallaline, siis asun seda viimast tarkusetera kohe enda peal proovima :P

2 kommentaari:

  1. Rääkisin eile sellest jõust ja vastupidavusest ühe orienteerujast ja maratonijooksjast sõbraga, tema seletas nii: küsimus on koguses. Kui teed näiteks 5 päeva nädalas jõutrenni või käid 200-kilose kangiga möllamas, siis küll kipuvad lihased lühenema ja ei ole enam head pikka jooksulihast. Kui aga teha mõõdukalt ja pärast alati korralikult lõdvestada ja venitada, pole probleemi. Pigem vastupidi, jalgade jõutrenn annab kiiruses ja vastupidavuses juurde. Paras jõutrenn jooksjale pidi olema selline, et jõuab vähemalt 15 kordust teha (et raskused pole liiga suured).

    VastaKustuta
  2. jah, täiesti õige. ma ei ole viitsinud postitust korrigeerida. Lembergiga arutasime asja, ta põhjendas ka ilusasti teaduslikult, et vastupidavuse ja jõu (a la 200 kg kang) energeetilised protsessid on organismis erinevad. mul on konspektis kirjas... kusagil...

    VastaKustuta